Grafika

Pojęcie zmiany graficznej w grafice przez wiele brandów uznawane jest jako najważniejsze. Prawdopodobnie powodem tego jest fakt, iż zmiany na polu graficznym teoretycznie wprowadzić jest najłatwiej i najszybciej. Zmiany graficzne mogą obejmować zmianę przestarzałego logotypu, który po pierwsze nie wyraża już nowych wartości marki, po drugie jest zbudowany według starych standardów, po trzecie nie przyciąga już oka widza na dłużej, po czwartej jest brzydki lub zwyczajnie infantylny. Zmiana logotypu to zatem jedna z podstawowych rzeczy w procesie rebrandingu marki. Drugą sprawą jest zmiana identyfikacji wizualnej. Identyfikacja ta będzie obejmować prawdopodobnie zmianę kolorystyki, wzorów graficznych, szablonów, którymi posługuje się brand, zmianę wyglądu strony internetowej, prezentacji reklamy, efektów i wszystkiego co wiąże się z grafiką. Zmiany graficzne w rebrandingu marki mogą dobrze wpłynąć na postrzeganie jej jako nowoczesnej, idącej z tak zwanym duchem czasu, otwartej na wyzwania coraz bardziej świadomych klientów.

Komunikacja

Komunikowanie się jest szerokim pojęciem i obejmować może ono mnóstwo pól. Zacząć trzeba przede wszystkim od sposobu komunikowania się z klientami. Warto postarać się o to aby rozszerzyć kanały komunikacji – pozwoli to na dotarcie tam, gdzie wcześniej nie było marki. Pozwoli to znaleźć nowych fanów, odbiorców, pokaże konsumentom, że oto dana marka jest otwarta na nowe i chce porozmawiać z tymi ludźmi, którzy przecież mogą być jej stałymi klientami. Komunikacja może wiązać się również z podejściem do klientów, otwartością na ich prośby, zapytania, sugestie. Komunikacja związana z rebrandingiem marki może być sposobem na pokazanie swojej przyjazności. Warto zainteresować się przede wszystkim pokazaniem swojego brandu w interencie, w mediach społeczność, warto zadbać o powiązania z blogerami, wpływowi ludźmi w internecie.

Wartości

Nowe wartości marki zawsze są dobrze odbieranie, pod warunkiem, że uwzględniają one wytyczne jakimi kieruje się rynek. Warto dobrze go zbadać aby wiedzieć czego oczekują klienci. Dla przykładu, jeśli rynek pragnie produktów ekologicznych, marka nie powinna głosić, że ich wartością jest przywiązanie do maszynowej produkcji. Dzięki wartościom można pokazać jak bardzo jest się zaangażowanym w proces dotarcia do klientów z nowym towarem czy usługami. Wartości pozwalają na zdobycie nowych lojalnych fanów. Nowe wartości muszą przy tym bać bardzo dobrze pielęgnowane gdyż rynek szybko potrafi zweryfikować czy rzeczywiście to co robimy, zgodne jest z tym co głosimy. O tym więcej na partnerskim blogu: http://auchstudio.pl/blog/rebranding-marki/.
Pojęcie rebrandingu

Oferta

Wprowadzenie rebrandingu marki niekoniecznie musi oznaczać nową ofertę. Oferta może zostać zachowana w takim standardzie jak dotychczas. Jeśli jednak zmienimy inne elementy to całkiem możliwe, że oferta nabierze nowego tchu i trafi do nowych klientów, a dotychczasowi będą nią jeszcze bardziej zainteresowani. Rebranding marki często jednak wiąże się ze zmianą oferty. Mowa nie wyłącznie o zupełnie nowej ofercie, ale o modyfikacji dotychczasowej. Możemy zacząć chociażby od zmiany kolorów opakowania, sposobu podania, ceny, zawartości czy możliwości. Warto jednakże podczas rebrandingu zadbać o to, aby zaoferować także coś zupełnie nowego.

Budowanie wizerunku marki

Odświeżenie swojego brandu dzięki rebrandingowi to sposób na poprawienie oraz rozbudowę swojego wizerunku. Dobry wizerunek może z kolei przełożyć się na lepszą reputację, a to może przynieść marce nowych partnerów, współpracowników, nowe oferty biznesowe, a w konsekwencji znaczne zwiększenie zysków czy zasięgu. Dobry wizerunek firmy zależy jednakże głównie od tego co o samej marce mówią jej konsumenci. Brand musi zatem nieustannie troszczyć się o to, aby nie wypaść z rytmu.