Agencje marketingowe, to jednostki odpowiedzialne za prowadzenie w odpowiedni sposób różnych badań, które pomagają zrozumieć współczesnego klienta. Firmy, które zajmują się badaniami i różnymi technikami marketingu, wspierają dział sprzedaży. In-store media ściśle łączy się z marketingiem sensorycznym, który ma wpływ na wszystkie nasze zmysły.

Działanie In-store mediów, polega przede wszystkim na promowaniu danych marek i reklamowania ich. Komunikacja In-store ma również ogromny wpływ na docieranie do konkretnej grupy potencjalnych klientów. Większość odbiorców ma okazję zobaczyć daną reklamę i zapoznać się z nią. Specjaliści zajmujący się In-store, dodatkowo mają za zadanie budować i kształtować gust klientów. Poza tym, w zadania takiej firmy wchodzi dodatkowo tworzenie pozytywnych emocji związanych z daną marką oraz z robieniem zakupów. Wszystkie te działania mają na celu zwiększenie zainteresowania marką, co prowadzi do wzrostu grona klientów i zysków.

Zakres działalności takich firm obejmuje zarówno sklepy, w których klienci robią zakupy, jak i poza nimi. Firmy, które tym się zajmują, rozszerzają swoje działania także w Internecie. Na niejednej stronie możemy bowiem zobaczyć reklamę i różne sposoby promowania danego sklepu czy firmy.

Według specjalistów od marketingu sensorycznego oraz od wspomnianego wyżej In-store mediów, odpowiednie działania mogą przełożyć się na kilkadziesiąt procent wzrostu, jeśli chodzi o zysk. To o wzrost klientów walczy każda firma.

Warto również dodać, że firmy zajmujące się marketingiem, proponują wachlarz rozwiązań. Przede wszystkim, możemy wybrać metody, jakie chcemy zastosować w celu promocji oraz reklamy. Dodatkowo, firmy takie najczęściej udostępniają nam nośniki reklamowe – billboardy, plakaty, miejsca na zamieszczenie reklamy oraz promowanie marki w Internecie, to najczęściej wykorzystywane oferty. Ich skuteczność jest bardzo wysoka i zapewnia oczekiwania klientów.

In-store media, w pewnym sensie ‘pomagają’ potencjalnemu klientowi zrobić zakupy, co w efekcie czyni go klientem.

In-store media – jak poprawiają rozpoznawalność marki?

Warto znów wspomnieć, że In-store media, ściśle wiąże się z marketingiem sensorycznym. Razem, te dwie metody mogą mieć ogromny wpływ na podejmowane przez klientów decyzje. Najczęściej, klient, będący w sklepie, natykając się na marketing In-store, nigdy nie wychodzi z pustymi rękoma. Jeżeli jednak chodzi o rozpoznawalność marki – In-store media, to jedna z prężniej rozwijających się technik marketingu. Jeśli widzimy ogromne plakaty na podłodze sklepu, specjalnie zastawione produkty oraz widoczne i duże wystawy na środku sklepu, lub inne formy pokaźnych reklam, możemy być pewni, że w tym miejscu zostały zastosowany In-store media. Wszelkie podobne praktyki mają na celu uwydatnienie i podkreślenie danej marki. Np., często w supermarkecie możemy zauważyć ‘scenę’ lub wystawę, na której znajdują się chipsy, jogurty lub napoje gazowane czy inne produkty spożywcze. Dzięki takiej wystawce, każdy z nas będzie miał przez długi czas w głowie właśnie te produkty. Takiego sposobu promowania często po prostu nie da się zauważyć.

Właśnie w ten sposób, marka zostaje przez nas zapamiętana. Ogromna i sensowna reklama, która zachęca nas do kupienia właśnie tych konkretnych produktów, jest zawsze atrakcyjna dla oka i zazwyczaj nie przeszkadza w robieniu zakupów. Często działa ona również na zasadzie przypomnienia – reklama proszku do prania, która jest umieszczona tuż przy wejściu do sklepu lub nawet na podłodze, przypomni nam o tym, że mieliśmy go zakupić.
Każda marka, która stosuje ten rodzaj marketingu, zwiększa swoje szanse na pozostanie zauważonym i zapamiętanym. Efekt końcowy, jaki marka uzyskuje poprzez zastosowanie In-store mediów, jest wręcz uderzający. Ogromna liczba klientów, będąca grupą potencjalnych klientów, widząc wielkie i pomysłowe reklamy wewnątrz sklepu, na pewno skorzysta z oferty marki.

Obecnie, wpływanie na decyzję, jaką ponosi klient, jest bardzo powszechne. Produkty, jakie możemy zauważyć w sklepach, są reklamowane mniej lub bardziej intensywnie. Jednak techniki, jakie stosowane są w celu wypromowania konkretnego produktu, dają świetny efekt, zwłaszcza jeśli są one odpowiednio dopasowane do danej grupy produktów.


Zdjęcie główne:  YouTube.com