Dla każdego dziś jest już zupełnie jasne, że najlepszym miejscem do reklamowania swojego biznesu jest Internet. Pozostaje jedna wątpliwość: w jaki sposób to robić? W sieci istnieje wiele metod, dzięki którym przedsiębiorstwo może zwrócić na siebie uwagę wielu potencjalnych klientów. W dobie powszechnego używania przez użytkowników blokujących treści reklamowe wtyczek do przeglądarek wykupywanie kolorowych reklam na portalach stało się pieśnią przeszłości. Dzisiaj najbardziej aktualną i efektywną metodą promocji w Internecie jest pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Ta druga nazwa została zaczerpnięta bezpośrednio z terminologii angielskiej, w której funkcjonuje w formie skrótu SEO, utworzonym od słów search engine optimization. Pozycjonowanie jest zespołem działań zmierzających do uzyskania przez stronę firmy jednej z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania przy zastosowaniu określonych słów kluczowych.

Dlaczego akurat pozycjonowanie stron?

Pomysł na pozycjonowanie nie wziął się znikąd. Pomyślmy: co robi klient XXI wieku, szukający miejsca, w którym mógłby kupić produkt lub skorzystać z danej usługi? Najczęściej najpierw korzysta on z najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej – wyszukiwarki Google. W odpowiednim polu użytkownik umieszcza słowa kluczowe, naciska enter i już po chwili na ekranie przed nim pojawia się cała lista odnośników do wielu stron firm. Bardzo dobrze znamy tę sytuację z życia, prawda? A jak często sami klikamy w odnośnik, który znajduje się na, powiedzmy, drugiej, trzeciej, czwartej stronie z linkami? Jeżeli po wyszukiwaniu za pomocą haseł kluczowych odnośnik do serwisu internetowego naszego przedsiębiorstwa nie znajduje się na pierwszej stronie – maleje prawdopodobieństwo, że ktokolwiek dostanie się tam przez wyszukiwarkę. A gdyby tak adres naszej strony pojawiał się na jednym z pierwszych miejsc?

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest skuteczne?

Jeżeli strona internetowa firmy znajduje się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, wtedy mamy gwarancję, że odwiedzi ją najwięcej potencjalnych klientów. Z tego z kolei należy wysnuć wniosek, że jakaś część tych osób zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty – w końcu byle jaka firma nie pojawia się na szczycie listy odnośników. Na tym etapie wiele zależy także od strony internetowej firmy – czy jest ona funkcjonalna i przystępna dla klienta? Czy zawiera przydatne, atrakcyjne treści?

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest trudne?

Wbrew pozorom pozycjonowanie stron nie jest takie łatwe. Działania zmierzające do osiągnięcia przez serwis firmy jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania muszą być odpowiednio przemyślane i zaplanowane. Na przykład wyszukiwarka Google nakłada kary na te strony, do których odnośniki w sieci pojawiają się sztucznie. Z tego względu samodzielne pozycjonowanie wymaga zdobycia odpowiedniej wiedzy i umiejętności, biegłego poruszania się w temacie SEO.

Kto może zająć się pozycjonowaniem strony mojej firmy?

Możesz zrobić to sam, jeżeli nabędziesz odpowiednich do tego kompetencji. Na rynku istnieje też możliwość skorzystania z usług profesjonalistów, którzy od lat zajmują się pozycjonowaniem. Jedną z godnych polecenia firm jest Agencja SEO LTB. Warto dodać, że na ich stronie seo.ltb.pl znajdziesz wiele ciekawych artykułów, które poruszają problematykę pozycjonowania i pozwolą Ci lepiej zorientować się w tym temacie.