Digital signage jest nowoczesną i efektywną formą reklamy. We współczesnym marketingu odgrywa niebagatelną rolę. Ma wielu zwolenników, którzy podkreślają innowacyjność tej metody. Czym jest digital signage? Czy ktoś w ogóle z tego korzysta? Co warto wiedzieć o tym systemie marketingowym?
Na czym polega digital signage?
Digital signage to nowatorski sposób reklamy. Treści reklamowe wyświetlane są na różnego typu ekranach. Wykorzystuje się najbardziej rozwinięte technologie do wyświetlania treści, którą nie jest jedynie tekst, ale także zdjęcia cyfrowe i materiały audiowizualne.
Ważne elementy digital signage
Elementy składające się na reklamę z użyciem digital signage to:
- a) elementy fizyczne: ekrany, odtwarzacze multimedialne, komponenty sieciowe etc.;
- b) odpowiednie oprogramowanie – system zarządzania treścią i urządzeniami;
c) łączność – sposób, w jaki dane docierają do odtwarzaczy (najczęściej za pomocą bezprzewodowego internetu); - d) instalacja – cały proces montażu reklamy;
- e) treść – najważniejszy element, treść powinna zawierać jak najświeższe informacje, które są dostosowane do potrzeb odbiorców.
Gdzie można zobaczyć kontent emitowany za pośrednictwem digital signage?
System digital signage jest dziś wykorzystywany właściwie wszędzie. Przykłady takich reklam można znaleźć w środkach komunikacji miejskiej i muzeach, w sklepach i restauracjach, na stadionach i w siedzibach firm, na zewnątrz oraz wewnątrz budynków. Nie można przejść jednej ulicy, wejść do restauracji czy urzędu i nie zobaczyć chociaż jednego ekranu wyświetlającego treść w ten sposób.
Pierwsze kroki do digital signage
Zanim podejmiesz decyzję o wdrożeniu systemu digital signage do strategii marketingowej swojej firmy, określ swoje cele. Na ilu ekranach chcesz wyświetlać reklamy? Jaka jest Twoja strategiczna treść? Jaki jest Twój budżet? Wiele osób początkujących w tym temacie najpierw kupuje ekrany i rozmieszcza je, a dopiero potem zastanawia się, jaką treść na nich umieścić. To wielki błąd, który tylko powoduje straty. Jeżeli nie jesteś pewien, jak zająć się digital signage, dobrze jest udać się z tym do specjalistów. Wiele firm oferuje profesjonalne usługi w zakresie digital signage. Wiedza i doświadczenie fachowców spowoduje, że Twoja firma będzie dobrze, skutecznie i nowocześnie reklamowana.
Wybieram digital signage
Digital signage to gwarancja reklamy najwyższej jakości. Dobrą wiadomością dla wielu jest to, że koszty zakupu i instalacji urządzeń niezbędnych do digital signage w ostatnich latach znacznie zmalały. Inwestycja w ekrany nie będzie tak dużym wydatkiem, jak jeszcze kilka lat temu. Późniejsze koszty są związane z serwisowaniem działającej sieci i tworzeniem nowej, atrakcyjnej dla klienta zawartości. Nie wahaj się i zapewnij swojej firmie reklamę na najwyższym poziomie. Skorzystaj z systemu digital signane i ciesz się zyskami.