Planując strategię naszej marki powinniśmy zwrócić uwagę na bardzo wiele rzeczy. Kluczową rolę odgrywa kwestia graficzna – dobór kolorystyki oraz odpowiedniego logo to podstawy, które zwiększają nasze szanse na sukces. W zależności od profilu działalności, specjaliści od marketingu służą pomocą w stworzeniu optymalnych rozwiązań, dzięki którym komunikacja marki będzie bardziej spójna oraz przejrzysta dla potencjalnych klientów. Są jednak inne narzędzia i rozwiązania pozwalające na osiągnięcie przewagi nad konkurencją. W tym wyjaśnimy pojęcie key visual i skupimy się na jego dobrych cechach.

Key visual jako stały komponent graficzny

Key visual jest motywem graficznym, który przewija się w każdej formie komunikacji danej marki. Key visual stosowany jest zarówno w dokumentach, na produktach, ubiorze czy też w przekazach reklamowych.

Key visual jest elementem stale związanym z wizerunkiem firmy. Jego celem jest budowanie skojarzeń z marką oraz zwiększanie jej rozpoznawalności. Motyw graficzny może występować w wielu formach, ale w każdym przypadku charakteryzuje się unikalnością, prostotą oraz powszechnym użytkiem na wielu nośnikach.

Dobrym przykładem key visual jest Marka Jordan, która wykorzystuje motyw skrzydeł. Popularne „wingsy” pojawiają się na poszczególnych modelach butów (np. na kultowym modelu Jordan 1), w formie graficznej na reklamach oraz stronie internetowej oraz w formie tekstowej. Charakterystyczny znak jest stale kojarzony z marką najbardziej popularnego koszykarza na świecie. Innym, równie dobrym przykładem, są reklamy napoju Red Bull. Każdy z nas kojarzy humorystyczne spoty w formie krótkich historii. Warstwa graficzna pozostaje od wielu lat niezmienna, dzięki czemu już na początku reklamy wiemy, jakiego produktu on dotyczy. Wraz z claimem „Red Bull doda ci skrzydeł!” stanowi to o sile tej marki, która od lat posiada miliony wiernych klientów.

Koszta wprowadzenia key visual

Narzędzie key visual jest najczęściej wykorzystywane przed duże firmy, posiadające odpowiedni budżet na wprowadzenie tej strategii. Aby na stałe pozostać w świadomości konsumentów, potrzebne są kampanie z wykorzystaniem danego motywu graficznego. Najlepiej, jak motyw pojawia się na wielu nośnikach jednocześnie (np. w telewizji, na stronie internetowej, na produkcie) – w ten sposób skrócimy czas niezbędny do uzyskania rozpoznawalności wśród klientów. Mniejsze firmy coraz częściej decydują się na wykorzystanie key visual, ale w ich przypadkach potrzebna jest duża cierpliwość oraz konsekwencja w działaniu. Przedsiębiorcy nie posiadający dużego budżetu na promocję nie powinni się poddawać, ponieważ strategia wprowadzania key visual nie musi generować dużych kosztów. Wystarczy dobry pomysł oraz motyw dobrze powiązany z osobowością naszej marki, a będziemy w stanie wypracować przewagę nad konkurencją. Przy wyborze key visual warto skorzystać z pomocy specjalistycznych agencji marketingowych.


Źrodło zdjęcia: Pinterest.com > Key Visual Design > Bundaberg on Behance