Działania marketingowe można dzielić według różnych kryteriów. Jednym z ogólniejszych i popularniejszych podziałów jest oddzielenie reklamy zewnętrznej oraz wewnętrznej, czyli reklamy outdoor oraz indoor.

Różne formy reklamy zewnętrznej

Angielskiego określenia „outdoor” nie trzeba nikomu tłumaczyć. Oznacza dosłownie „za drzwiami”, czyli na zewnątrz. Jest to reklama eksponowana na otwartej przestrzeni – może znaleźć się na billboardach, słupach, podświetlanych tablicach, a także na przystankach, kioskach itp. Specyficznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama ambientowa, w której forma bardzo mocno wiąże się z treścią reklamy.

Jako powierzchnia reklamowa często wykorzystywane są ściany budynków czy wielkopowierzchniowych sklepów i centrów handlowych. Popularnym sposobem docierania do klienta jest wykorzystanie środków komunikacji – w większych miastach można zobaczyć tramwaje i autobusy oklejona reklamą na większości swojej powierzchni zewnętrznej. W takiej formie reklama może dotrzeć do ogromnej liczby ludzi w różnych zakątkach miasta. W przypadku reklamy wielkoformatowej – na budynkach – stosuje się materiały które przepuszczają światło lub nie.reklama ŁowiczReklama zewnętrzna budzi wiele kontrowersji. Pojawiają się często skargi na przesycenie krajobrazu materiałami reklamowymi – tak zwane zanieczyszczenie wizualne jest problemem wielu miast. Ponadto nośniki reklamowe ustawione w nieodpowiednich miejscach mogą stwarzać ryzyko wypadków komunikacyjnych, powodować stres czy zakłócać wypoczynek w ciągu dnia lub nocą.

Jak reklamować się skutecznie?

W doborze odpowiednich środków reklamy warto zacząć od dwóch pytań: co dokładnie chcemy sprzedać oraz komu. Określenie docelowej grupy odbiorców jest istotne o tyle, że pozwala lepiej wyprofilować sposób przedstawienia promowanego towaru czy oferowanej usługi. To także możliwość opracowania strategii, w wyniku której reklama trafi do osób, które mogą okazać się zainteresowane tym rodzajem produktu czy usługi.reklama Łowicz

Profesjonalne usługi reklamowe oferuje wiele agencji – między innymi BMS Media Reklama Łowicz, która skupia się na outdoorze, dostarczając klientom sprawdzonych, skutecznych rozwiązań.

Jeśli wiemy, do kogo będzie skierowana reklama, można dobrać środki mające na celu zwiększenie jej skuteczności. W tym celu warto podjąć współpracę z agencją reklamową, która może zaoferować profesjonalne przeprowadzenie kampanii i zrealizowania zamierzonych celów. Profesjonalne agencje mają szerokie kontakty, dzięki którym są w stanie zapewnić klientowi dobre środki służące budowaniu wizerunku i docieraniu do konsumentów. Dobrze dobrane elementy wizualne są nie do przecenienia – jak to często bywa liczy się pierwsze wrażenie, a reklama ma sprawić, że potencjalny klient spośród wielu zapamięta i wybierze właśnie twoją firmę.